dijous, 16 d’abril del 2015

SENDER AL MONESTIR DE SANT PERE DE CASSERRES - 2015/04/11

Indicador del inici del Sender

Petita caminada pel bonic sender PRC-40 que té origen a la Catedral de Vic i que nosaltres agafarem poc abans d'arribar al Parador de Turisme de Vic, en un aparcament a la dreta de la carretera al coll de Terrades, on tenim unes magnífiques vistes del Pantà de Sau. El recorregut és de desnivell molt baix i el camí no té cap mena de dificultat tècnica, està molt bé senyalitzat, de fet, va ser el primer senyalitzat de la comarca i va ser promogut i encara avui és cuidat per la Unió Excursionista de Vic. El bonic d'aquest trajecte són les vistes d'un riu Ter embassat, que ens rodeja per les dues bandes fins al final, on arribarem al Monestir de Sant Pere de Casserres, l’únic de l'orde benedictí de la comarca i que és considerat com un dels monuments més excepcionals de l'arquitectura catalana del segle XI. Un bonic passeig.

Aproximaciò: Des de l’Eix Transversal (Girona-Lleida), sortida 183 a Roda de Ter. Un cop a la c153 en direcció a Tavèrnola i Parador de Turisme de Vic-Sau. A pocs metres d’arribar al Parador trobareu una pista que porta al Monastir.

Itinerari: Per la pista asfaltada que comença a l'esquerra del parador s'arriba després d'una breu pujada a una gran llosa de pedra amb indicacions que senyalen la ruta que s'endinsa dins del bosc. En alguns trams el camí es retroba amb la carretera, i només cal anar seguint els senyals per arribar al monestir.

Temps: 2,15 hores   -  Distancia: 8,00 Kms.

Dos imatges del Pantà de Sau a primera hora del matí.

La primera part del recorregut es per dins del bosc.

Comencem a veure unes bonicas vistes del riu Ter.

Sant Pere de Casserres

Vistes des de la terrassa del Monestir. (El riu a la part esquerra, d'anada)

El monestir alberga una exposició de caràcter permanent on s'interpreta la vida dels monjos, a Casserres, mitjançant la recreació de les sales que han conservat la mateixa disposició al llarg dels segles, així com un audiovisual on s'explica la llegenda, la història i el procés de construcció del conjunt monàstic.