Vistes des de la Collada de l'Erola a la piràmide del Tossal d'Orriols al fons i a la dreta la Cova de la Tuta.
Petita caminada al voltant de Castellar de n'Hug, per pujar al cim del Tossal d'Orriols, on farem un bonic recorregut, a la vegada que gaudirem sempre d'un preciós panorama.
INICI: Sortim des de l'aparcament que hi ha a l'entrada de Castellar de n'Hug.
ITINERARI: Anem aparcament avall seguint les indicacions cap a les Fonts del Llobregat, el camí pavimentat de pedra baixa molt arreglat amb graons i baranes de fusta. Arribem a les Fonts i fem la foto de rigor, continuem el camí fins a la pista que ens portarà a Ca l'Orriols. Passem al costat de la casa i travessem una porta metàl·lica per continuar cap amunt. Arribem a una corba pronunciada de la pista, on apareix Cal Pau Solana i on tenim indicat, un arbre d'interès local, les vistes comencen a ser interessants.
Seguim la pista sempre en pujada, a l'esquerra tenim per uns moments el Torrent de l'Avellanosa, passem una cruïlla, on a l'esquerra, la pista puja cap al Coll de la Creueta, nosaltres seguim recte, arribant a la Pleta d'Orriols, on tenim unes bones vistes al Pedraforca. Continuem per la pista fins al final al Collet de les Saleres.
Pugem per l'esquerra resseguint la carena amb parades per gaudir del panorama, el terreny és herbós amb alguna pedra fins al cim del Tossal d'Orriols, 1909 metros. Ens impressiona fins a on arriben les vistes. Baixem del cim, en llarga pendent d'herba, a mig camí, decidim pel vessant, esmorzar i contemplar les vistes cap a la solitud de la vall. Continuem amb direcció un abeurador trencat al costat del torrent.
Seguim el camí fressat amb marques blaves que arriben fins a Castellar, abans passarem per la Font del Boix, per d'aspres arribar-nos a un prat amb un pal amb pintura blava (fita important) on deixarem el camí per tombar a la dreta. Continuem el sender seguint les marques blaves, per arribar-nos a la Cova de la Tuta. (indret curiós i molt visitat) Deixem la Cova i pel mateix camí en baixada ens arribem a una pista on tenim la Font dels Torrents. Ens remullem i seguim aquesta pista cap a la dreta que ens portarà a la Collada de l'Erola on encara podrem veure entre muntanyes el cim que hem pujat. Baixem passant pels barris de l'Erola i el de la Ribera, fins al centre de Castellar de n'Hug i a l'aparcament on tenim el cotxe.
DISTANCIA: 10,65 km. – DESNIVELL: 688 metres – DURADA TOTAL: 4.35 hores.
Sortim des de l'aparcament que hi ha a l'entrada de Castellar de n'Hug.
Iniciem de baixada el camí de les Fonts del Llobregat.
Camí de les Fonts
Són les vuit del matí i no trobem a ningú pel camí, podem gaudir tranquil·lament del paisatge.
Fonts del Llobregat
Sortim del camí de les Fonts del Llobregat
Casa de colònies d'Orriols
Deixem enrere Castellar de n'Hug
Comencem a tindre unes boniques vistes, a la foto els cingles de Vallcebre, els Rasos i la Serra d'Ensija
Vistes des del camí al Pedraforca
Arribant a la cruïlla al trencall al Coll de la Creueta per la Collada del Tossal, nosaltres continuarem recte.
Podem veure la forma en V del Pas de l'Os
Pleta d'Orriols
En aquest punt, decidim fer parada i bon ús dels nostres queviures, mentre contemplem la solitud de l'indret. Després anirem a buscar l'altre vessant de la vall.
Una gran boca obra la cavitat i dona pas a un ampli vestíbul il·luminat exteriorment, terraplenat i adaptat per a refugi del bestiar. Són corrents aquí seccions de 5 a 6 metres d'ample amb algunes cúpules de 6 a 9 metres d'alt, que desapareix a uns 24 metres de l'entrada, després de passar una petita barrera de pedres feta pels pastors mateixos. A partir d'aquest punt comença la rampa descendent, alhora que disminueix l'amplada a un metre, l'alçada augmenta fins als 12 metres. La revisió de la poligonal realitzada per l'equip de l'EspeleoÍndex dona 83 metres de recorregut. (EspeleoÍndex)
Baixem cap a la pista, al fons, on és la Font dels Torrents
Cruïlla a la Font dels Torrents, indret ideal per a remullar-se la gorra.
Deixem la collada de l'Erola i comencem a veure les primeres cases del barri del mateix nom. Ara ja, és rodar cap a baix.
Arribem a l'església de Santa Maria a Castellar del n'Hug, per baixar a l'aparcament, que el trobem pleníssim de cotxes i molta gent estressada per anar a dinar. Nosaltres acabem aquí aquesta completa excursió d'avui i marxem a dinar a Gombreny, on sabem de l'indret, on ben segur estarem més tranquils.
Fins aviat !!!
Quina excursió més xula!!!! :)
ResponEliminaMoltes gràcies Sara, salut !!!
Elimina